Tekst good morning

Uitgaande e-mail 2-11-2016 aan info@ …..

Beste ondernemer,

Dank voor uw e-mail. Gefeliciteerd met uw nieuwe vestiging. Toch een suggestie.

Het is helaas wettelijk niet toegestaan, een dergelijk commercieel bericht te sturen aan niet-klanten. Of aan relaties die hiervoor geen toestemming hebben gegeven.

Een beetje brutaliteit kan ik wel waarderen, hoor 😉 Zeker als het bericht van een relatie komt.

Maar ik heb geen idee of ik u ken! Wie bent u? In uw mail staat alleen een bedrijfsnaam. Ik ga dus ook niet op de afmeldlink klikken, uit veiligheidsoverwegingen.

En er zit een imago-afbreukrisico in voor uw merk. Want u laat merken u niet aan de wet te storen. Of er niet van op de hoogte te zijn.

Neem even contact op als u hierover meer wilt weten. U ontvangt die informatie vrijblijvend.

Met vriendelijke groet, ….

En wat erop volgde …

De afzender reageerde direct. Hij bleek een goede bekende te zijn uit mijn privékring …
Met zijn e-mail veroorzaakte hij onbedoeld irritatie. Jammer.

En dit is geen incident. Bijna wekelijks komt ongevraagde post binnen van bedrijven die het goed bedoelen, maar onprofessioneel communiceren. Het komt knullig over, eerlijk gezegd!

Soms stuur ik een bericht terug, andere keren verplaats ik het bericht direct naar de prullenbak. Soms bel ik de betrokkene op; onlangs resulteerde dit in een zeer aangename uitwisseling en een versterking van de relatie.

Welkome post

Ergert u zich ook aan spam? Doe dit ook een ander niet aan.
Ook úw toekomstige of bestaande klant wil alléén welkome post. En die post is welkom bij

  • relevante inhoud
  • juiste timing
  • toestemming vooraf
    Dit laatste is in de wet vastgelegd. Uw beste relaties waarderen mogelijk toch uw initiatief, ook zonder toestemming vooraf. Maar wees hier zeer voorzichtig mee.

Tips om gevoel van spam te voorkomen

Richt uw klantcommunicatie slim en verantwoord in. Ik beveel onderstaande soepel leesbare artikeltjes aan.

 

Uw website en advertenties renderen niet. De klant is wars van spam. Wat nu?