klanten-aantrekken-les-van-nlp-vrouw-met-camera

Observeer uw klant aandachtig. En doe informatie op die uw concurrent mist

Verbind de mens aan uw merk

‘Wat levert al dat netwerken nou op?’
Talloze malen vuren relaties deze vraag op mij af.
Sinds enige tijd luidt mijn antwoord: ‘Bijna 100% van mijn bedrijfsrendement.’
Want ieder plezierig contact kan het merk AdFontes Communicatie dichter bij de ander brengen.
En daarmee dichter bij zijn rol als ambassadeur.
Of wie weet: klant.

Frank Pucelik

Goed waarnemen heeft absoluut zin. Het was Frank Pucelik die me hiervan in mei 2015 weer bewust maakte. Ik volgde een tweedaagse training van deze Amerikaan.
Pucelik stond samen met de bekendere Richard Bandler aan de wieg van nlp, een gedachtegoed dat je zou kunnen omschrijven als een richting in de toegepaste psychologie. nlp is de afkorting van neurolinguïstisch programmeren, een term die Pucelik overigens minder bevalt.
Later voegde John Grinder zich bij het tweetal en werd nlp verder ontwikkeld.
En nog weer later brak de pleuris uit en vertrok Pucelik, maar dat is weer een ander verhaal.
Enfin, hun verhaal is in wezen net zo opmerkelijk als dat van Apple of Microsoft. De beursnoteringen ontbreken misschien. Maar de betekenis voor de samenleving zou wel eens groter kunnen zijn.

Nieuwe vragen

De twee leergierige jongemannen Pucelik en Bandler stellen zich begin jaren ’70 nieuwe vragen:
‘Hoe komt het dat een therapietraject zes of meer sessies beslaat voordat er resultaat is?
Dat betekent toch, dat er in de eerste sessies ook iets verandert bij de cliënt?
Is die verandering waarneembaar?’

Nieuwe antwoorden

Na intensieve bestudering van therapiesessies op video doen de twee jonge onderzoekers een sensationele ontdekking.
Zij kunnen signalen waarnemen over interne veranderingen bij de cliënt.
Zij kunnen niet diens gedachten lezen! Wel zijn grondhouding peilen. Positief, negatief, geïnteresseerd.
Wat blijkt de sleutel? Nauwkeurige observatie van gedrag, zonder vooroordelen.
Interne veranderingen vertalen zich dus in fysieke reacties.
Een oplettende therapeut kan hierdoor sneller resultaat boeken.
Hetzelfde geldt voor u, als oplettende ondernemer en werkgever.

nlp en zakendoen

nlp helpt bij duurzame communicatie en relaties. Natuurlijk ook bij zakelijke relaties!
Het is een belangrijk instrument bij netwerken, acquisitie, klantrelaties, klachtenbehandeling, relatiemarketing.
Neem kennis van deze inzichten. Neem gerust contact op me mij voor leestips; ik heb een achtergrond als nlp Master Practioner en ben opgeleid bij door de NVNLP gecertificeerde instituten.