merk-identiteit-morgan-spurlock-vrouw

Merk en identiteit volgens Morgan Spurlock

‘Morgan Spurlock: The greatest TED Talk ever sold’

  • is een ontdekking: managers van grote bedrijven kunnen soms niet spontaan zeggen waar hun merk voor staat, ofwel: wat hun merkidentiteit is
  • toont aan, dat managers hun mooie woorden over transparantie niet willen omzetten in daden
  • geeft aan, dat managers vrezen voor controleverlies als zij transparantie toestaan
  • wekt de verwachting, dat transparantie uiteindelijk loont.

Wees authentiek

De TED-video spreekt mij aan, omdat Morgan Spurlock in wezen een pleidooi houdt voor authenticiteit. Zoiets als: eerlijk duurt het langst, ook al levert die attitude soms uitdagingen op.

Bekijk video

De inspirerende video met Morgan Spurlock uit de bekende traditie van TED is een aanrader voor ondernemers die hun geloofwaardigheid willen versterken door hun merkcommunicatie authentieker te maken. Bekijk de video! Zoals de Amerikanen zeggen: ‘Sit back, relax and enjoy!’ De video duurt 20 minuten en vraagt redelijke kennis van de Amerikaanse spreektaal.

Met dank aan Open Coffeebezoeker Armin Vermerris voor deze spontane en toepasselijke tip.