Orientatiefase-klantreis-pompoenen-halloween

Dat was een bijzonder mooie leeslamp, op de Bossche WoonBouleVard. Wel een beetje prijzig. We twijfelden. Winkelborden schreeuwden uit: ‘90% van onze collectie is snel leverbaar!’ Thuis namen we een besluit. We bestelden het artikel via de webshop op de fraaie website.
Wat bleek? De levertijd bedroeg 6 weken. En we moesten dat ding nog zelf ophalen ook! We voelden ons op het verkeerde been gezet.

Oriëntatiefase klantreis

In de oriëntatiefase van zijn klantreis (omschrijving: zie Veelgestelde vragen) gaat uw prospect snel online. Uw website is één van de eerste stapstenen in zijn klantreis. Zorg er dus voor dat alles klopt en consistent is: taalpatronen, beeld, inhoud, call-to-action, en uiteindelijke prestatie. Wek de juiste verwachtingen, kom uw belofte waar en win daarmee loyale klanten. De klant vraagt echt niet het onmogelijke van u. Wel wil hij duidelijkheid.

Strategische keuze

Wat is uw strategische keuze? De bezoeker van mijn website ziet al snel dat ik zelfstandig professional ben. Niks geen pagina ‘Ons team’.
Bevriende ondernemers adviseerden mij om het assortiment te verbreden en anderen met hun specialismen aan mijn bedrijf te binden. Ik heb dit overwogen. Maar het hoort juist tot de positionering van AdFontes Communicatie om specialisme te bieden: communicatiestrategie.

Hoezo ‘ontzorging’?

Ik vind: de ondernemer die in de comfortmodus wil blijven, is gebaat bij ‘ontzorging’. Een bedrijf als dat van mij ‘ontzorgt’ niet. Als ik uw zorg zou overnemen, blijft uw bedrijf afhankelijk en op hetzelfde niveau. Een beetje lef van uw kant vormt de basis voor onze samenwerking en voor uw professionele groei.

Reputatie

Uw eigen strategische keuze staat idealiter aan de basis van consistente marketing en communicatie. En is daarmee bepalend voor uw geloofwaardigheid en reputatie. De klantbeleving begint bij de oriëntatiefase van de klantreis.
De Bossche WoonBouleVard leverde voor ons een teleurstelling op. De leeslampervaring deed ons in het duister tasten over de strategie van het bedrijf. Gelukkig geeft die lamp zelf uiteindelijk veel licht!