Fenexpo 2015 Ivonne Smit en Ton Kemp als goochelaars

Fenexpo 2015: belevenissen in beursstand 163

AdFontes Communicatie neemt samen met Silvatica Marketing deel aan Fenexpo 2015 in Gorinchem. Lees hier onze ervaringen!

AdFontes Communicatie en Silvatica Marketing in stand op Fenexpo

Maandag 20 april: opbouw stand

Vandaag had een verrassing voor ons in petto: ons standnummer is gewijzigd naar 163.
We staan op precies dezelfde én uitstekende plek als in 2014.
Weerzien met collega-standhouders en kennismaking met nieuwe buren.
Deze netwerkbeurs voor het mkb is een community op zichzelf.
Ook deze keer bedachten we een speciale beurspresentatie.
De raadselachtige teksten en kledij in de stand riepen al de nodige vragen op.
Ons antwoord: ‘Kom morgen maar kijken!’

Dinsdag 21 april: liever visie op uw merk … dan blik in de glazen bol

150421 Fenexpo Gesprek in de stand

In een markt waar gunfactor en klantrelatie essentieel zijn, is beursdeelname een goed marketinginstrument.
Een beurshal vol ondernemers is de perfecte plek voor plezierige zakelijke gesprekken die elkaar bovendien in hoog tempo opvolgen.

Prettig opvallen

AdFontes Communicatie en Silvatica Marketing hebben intussen een naam op te houden als het gaat om prettig opvallende beurskledij die we weten te verbinden met ons thema.
Bij ons draait het om ‘klantgericht ondernemen’.

Wij zijn deze keer uitgedost als … goochelaars.
Hoe leggen we dan de link naar ons aanbod?
Fenexpo 2015 Ivonne Smit en Ton kemp

Prikkelende uitspraken

We strooien op Fenexpo 2015 met zinnen als:
-liever visie op uw merk dan blik in de glazen bol
-klantgerichte marketing … of verrassing uit de hoge hoed?
-pakkende positionering … of verdwijntruc voor uw bedrijf?

Wat we maar willen zeggen: als ondernemer hebt u zelf grip op uw klantgerichtheid!
En daarmee op uw resultaten.
Deze aanpak levert op de eerste beursdag al sprankelende gesprekken op.
Én vervolgafspraken.

Woensdag 22 april: gesprekstrends en een rood hoedje

Fenexpo gesprekken in stand van AdFontes Communicatie

Trends in beursgesprekken

  • ‘We krijgen soms meer opdrachten dan we aan kunnen.
    Ik vind het moeilijk om nee te zeggen. Maar als we alle opdrachten aannemen, kunnen we de klanten niet goed bedienen.’
  • ‘Als mensen onze naam horen, denken ze dat we strandvakanties of pensioenverzekeringen verkopen.
    We doen iets heel anders. Ik moet altijd veel uitleggen.’
  • ‘Wij verkopen concepten.’
    Hoe bedoelt u?
  • ‘Wij hebben ondernemers als klant in een ambachtelijke branche.
    Ze missen marktkansen.
    Hoe maken we ze slimmer in hun marketing en communicatie?’

Over al deze onderwerpen kunt u bij AdFontes Communicatie nieuwe inzichten en praktische tips opdoen.
Bel 06 38 39 19 15 om hierover van gedachten te wisselen!
Of lees een poosje de digitale periodieke inspiratiebron van AdFontes Communicatie: AdFontes AdRem.


AdFontes en klantgericht ondernemen

Herkenning!

Als dame met het rode hoedje ontvang ik dagelijks vrolijke reacties, herkenning en waardering voor de verpakking van mijn zakelijke boodschap.

Tip voor standhouders

Voor aanvang van de beurs loop ik een rondje langs de stands.
Ik heb ervaren hoe collegiaal en plezierig de contacten met mede-standhouders kunnen zijn.
Mijn tip voor beursdeelname is dan ook: besteed aandacht aan de overige standhouders.
Zeker bij meerdaagse beurzen bouwt u een band op die misschien meer rendement oplevert dan het gesprek met een bezoeker aan uw stand.

Donderdag 23 april: het verschil maken

’s ochtends eerst weer de gespreksformulieren nalopen en per relatie de vervolgactie bepalen.
Dat betekent: een zorgvuldig evenwicht vinden tussen efficiëntie en persoonlijke aandacht.
Later die dag mag ik van diverse collega-standhouders waarderende woorden ontvangen over de e-mailing die zij deze ochtend ontvingen van AdFontes Communicatie.
Het verschil maken, daar gaat het om.
Of: doen waar je voor staat en wat je uitdraagt.
Ivonne Smit spreekt met een relatie tijdens Fenexpo 2015

Succesfactoren voor beursdeelname

Oriënteert u zich op beursdeelname? AdFontes Communicatie noemt vier belangrijke succesfactoren.

  • voorbereidingen, beursconcept en follow-up
    AdFontes Communicatie en Silvatica Marketing hebben een eenvoudig maar effectief beursconcept neergezet.
    Het kaartenspel resulteert in zinvolle gesprekken over het bedrijf van de gesprekspartner en over zijn communicatiestrategie.
    Kenmerkende reactie is: ‘Daar heb ik nooit zo bij stilgestaan’ of ‘Dat is een eye-opener!’
    In onze stand belééft de bezoeker iets wat hij relevant vindt en wat hij verbindt met het merk AdFontes Communicatie.
    Er zijn ook leerpuntjes voor AdFontes Communicatie.
    Bijvoorbeeld: niet meer in de beursuitnodiging aangeven: ‘Bel even als je de beurshal nadert, dan ben ik zeker in de stand om je persoonlijk te ontvangen.’ Want die telefoon, die hoor ik echt niet in al die drukte!
    Of: een potlood schrijft altijd, ook op geplastificeerd materiaal. Een balpen hapert vroeg of laat.
  • mede-standhouders
    Onze mede-standhouders zijn over het algemeen bijzonder vriendelijk en collegiaal.
    De sfeer op Fenexpo is zonder meer ontspannen.
    Wel stoor ik me aan de enkele ondernemer die de eigen diensten in andere stands komt promoten.
    Mijn advies: niet doen. Grote kans dat u als spammer wordt ervaren.
  • bezoekers
    Ga het toegangsbeleid na.
    Tijdens een business-to-businessbeurs zit u niet te wachten op gezinnen die pennen en blocnotes komen verzamelen.
    Fenexpo richt zich op ondernemers en andere beslissers uit het mkb.
  • beursorganisatie en locatie
    Lof voor medewerkers van de Evenementenhal en van Fenexpo zelf.
    Als deelnemers kunnen wij onze relaties gastvrij ontvangen.
    Met een drankje en een hapje, die bovendien worden geserveerd door bijzonder vriendelijke medewerkers.
    De beurshal is schoon en netjes, de verlichting is goed.
    De pr voor de beurs leidt tot hogere bezoekersaantallen voor deze website.

Ivonne Smit in gesprek tijdens Fenexpo 2015

Cape aan de kapstok

De goochelcape uit onze beurspresentatie heeft dienst gedaan.

Het rode hoedje krijgt een plekje in de kast.
Misschien komt-ie er rond Carnaval weer uit, wie weet!
Wij kijken tevreden terug op Fenexpo 2015, stropen de mouwen op en gaan weer aan de slag.
Voor bestaande klanten.
En voor gloednieuwe relaties.
De ingevulde gespreksformulieren liggen klaar.