duurzame-communicatie-of-tuinzooi

Sponsoring kan een goed instrument zijn voor reclame en relatiebeheer, maar …

Bij sponsoring is het zaak de juiste partners te kiezen. En de maatschappelijke ontwikkelingen goed te volgen. Zo leert het praktijkvoorbeeld uit maart 2014. 

Trendgevoelig

Toen Praxis op 7 maart 2014 de Volkskrant haalde, kreeg de directie van deze keten vast en zeker een ochtendhumeur.
De tv-presentator van een bekend en door het bedrijf gesponsord tuinprogramma keerde zich in deze krant namelijk tegen ‘tuinzooi’. Dat zijn de trendgevoelige spulletjes die ook bij zijn sponsor in de winkel liggen …
Hoe was de stemming bij de redactie van het tv-programma zelf? Een eerste blik op hun (social) media leverde geen verwijzing op naar dit pr-ongeluk.

Slow = oké

De man met groene vingers is nu ‘into’ duurzaam tuinieren. Liever rustig wachten tot je plantje groot is. En er ondertussen van genieten. Producten aanschaffen die zich gezonder verhouden tot natuur en afvalproblematiek.
Wat mij betreft pakt hij een maatschappelijke ontwikkeling op, die langzaam maar gestaag groeit, en onomkeerbaar is.
Duurzaam tuinieren, ofwel slow gardening zal ik maar zeggen, past in deze tijd.
Handelen met aandacht voor alle betrokkenen. Oprecht, en bovendien met aangenamer resultaten op de langere termijn.

Duurzame communicatie

Duurzame communicatie is een soortgelijke ontwikkeling in het communicatievak als in het tuinvak van onze presentator. Communiceren vanuit de eigen merkidentiteit, die in beginsel standvastig is. Met grote kwaliteit en gericht op bedrijfscontinuïteit voor langere tijd. Zodat alle stakeholders, intern en extern, communiceren volgens dezelfde duurzame grondbeginselen van de organisatie.

Kom in beweging

Bedrijven hebben de uitdaging om op het juiste moment met nieuwe businessmodellen op het duurzaamheidsdenken in te spelen.
En het is niet alleen de consumentenmarkt die deze draai maakt. Werkt u b2b en voelt u zich aangesproken? Durf de discussie in uw managementteam nu aan en neem de voorsprong!